reklama

Polnočný hymnus na lásku

Už dávno nebol taký teplý večer. Ale teplý neznamená vždy hrejivý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Sedím sama na studenej lavičke a je zima na duši. Taká zima, ktorú na prvý pohľad nevidno, taká, ktorej sa samej nikdy nechce odísť. Trochu sa bojím. Vlaková stanica pred polnocu nebýva veľmi prívetivá, zvlášť k osamelým cestujúcim. Vždy ponúka len svoje sivé prázdno, pár stálych kulís a ticho, ktoré občas prehluší bezfarebný ženský hlas z reproduktorov. Práve oznamuje všetkým zatúlaným dušiam, že na vlak si ešte chvíľu počkáme. Tak predsa. Nielen vlaky dnes meškajú. Na schodoch sedí muž s cigaretou. Nemám a ani nezberám odvahu povedať mu, že sa tu nefajčí. Obávam sa tej sprchy boľavých slov, ktoré by na mňa bez prípravy spustil. Aj keď mi nedávno ktosi povedal, že dnes sú už vraj úplne normálne a bežné. Prirúti sa ďalší s plechovkou piva a tiež si odbalí nový tabakový balíček. Ten prvý má teraz aspoň s kým nadávať na celý ten systém. Hm, keby ma trápil len taký systém. Tak radšej sklopím zrak, nech nočný svet nevidí, čo mi práve pláva v očiach. Aj tak vidím zahmlene. A ktovie, čo by povedal, keby mi v očiach zazrel ten môj systém, ktorý ma trápi oveľa viac. Keby som aspoň vedela, prečo je úplne jedno, že ma môžu ukradnúť cudzie oči, prečo namiesto náručia sedím na studenej lavičke a rátam sivé kocky dlažby, prečo mám zviazané krídla zakaždým, keď chcem lietať. Vraj sa nikdy nemám pýtať prečo, len ďakovať a prosiť. Ale dnes mi hlavou blúdi len, že láska sa nenecháva sama uprostred noci,láska nepozná čas,láske nebýva zima,láska nevie blúdiť bez svetiel,lásku bolí všetko dvakrát,láska nenosí sivé šaty,láska chce plakať iba od šťastialáska sa sama bojí,láska sa predsa nezabúda.Zdalo sa mi, že mi ktosi šepká: "Láska je trpezlivá ..., všetko znáša, všetko verí, všetko dúfa, všetko vydrží ..."Niekedy to šepkanie sama nepočujem. Nielen kvôli pískaniu vlaku.

Katarína Maliková

Katarína Maliková

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu