reklama

Ženské zrkadlá

Julu som nevidela od školy. Bola som prekvapená, keď som ju pred pár dňami stretla v meste. Opeknela. V niekdajších bledých lícach mala zdravú farbu, v očiach jej ostala tá spokojnosť a skromnosť, s akou som ju poznala zo školských lavíc. Chvíľu sme sa rozprávali o starej triede, spolužiakoch, svadbách, rozvodoch, deťoch ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (55)
Tapiséria ženy pred zrkadlom, autor akademický maliar prof. Peter Matejka http://www.msks.sk/data/c_galeria.html
Tapiséria ženy pred zrkadlom, autor akademický maliar prof. Peter Matejka http://www.msks.sk/data/c_galeria.html (zdroj: http://povazska-bystrica.otvorene.sk/fotogalerie/dk-roh-nekultur)

Pohľad mi stále ubiehal na dve malé hlávky v modrých čapiciach. Julina nenápadnosť pri nich nemala šancu. Jedli čokoládu a za každým kúskom k nej natŕčali zababrané prstíky, aby im ich utrela do vreckovky. Medzitým si ma skúmavo prezerali a mne bolo ľúto, že som včera v stave núdze zjedla z kabelky aj posledný cukrík.Jula ich napomínala za rozmazanú čokoládu na vetrovke, ale cítila som aká je na nich hrdá, keď mi naraz pozdravili „doblý deň“. Šťastne sa usmievala. Čakala pred obchodom na manžela, a tak sme mali ešte chvíľu času na rozhovor. Potom sa dve modré čiapky rozbehli naproti otcovi. „Pomaly!“ stihla zvolať. Žiarila. Rýchlo som sa rozlúčila, aby mi v očiach nič nezbadala ...S Danou sme pred časom sedeli v kaviarni, a tak po žensky rozoberali život. Nebola celkom šťastná, aj keď na to nejaký konkrétny dôvod nemala. Poznám ten pocit. Na prvý pohľad by sa zdalo, že má diár isto zaplnený samými zaujímavými stretnutiami. Schudla, bola trochu nervózna, bez iskry, a keď položila na stôl cigarety, krútila som hlavou. Vo svojich tridsiatich rokoch začala fajčiť. Dohodli sme sa, že si najbližšie niekam vyrazíme, no obe sme vedeli, že podobné prísľuby majú niekedy dosť trpkú príchuť ...Tak sa pár týždňov neozývala. Pozerala som do výkladu obuvi, keď som ju zazrela ako si skúša čižmy. Sedela tam s novým účesom, s obuvákom v ruke a čižmy jej vyberal vysoký chlapík v hnedom kabáte. Detsky rozhadzovala rukami a aj z obrazu som vedela, že sa na niečom hlučne smeje, tak ako kedysi ... Pred pár dňami sa Mery narodil Damián. V práci sme na tú správu netrpezlivo čakali. Každý jej vravel, ako veľmi jej materstvo pristane, keď si tak hrdo nosila guľaté bruško. Vždy bola chudá, ale keď prestala fajčiť, plnšie líca jej robili krajší úsmev. Aj keď má za sebou roky „misskovania“ a modelingu, na žiadnom móle nebola krajšia ako teraz, na tom materskom. Vraj sú mamy krajšie pri chlapcoch, že dievčatká im v tehotenstve berú krásu. Viem, že sú to len babské povery.Ženy sú najkrajšie vtedy, ak cítia, že sú milované ...

Katarína Maliková

Katarína Maliková

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu